Tuesday, February 15, 2011


Hairan ya..


Betapa mudahnya orang…


mengabaikan ALLAH..Dan mereka
hairan
bagaimana dunia menjadi hancur...
Mengapa ya?? Kita percaya dengan
adanya AlQuran..tapi mempersoalkan
apa
yang
tertulis di dalamnya?

Anehnya..bagaimana setiap orang
ingin masuk syurga yang disediakan, tetapi
mereka
tidak mempercayai,berfikir,berkata
atau
mengamalkan apapun yang
terkandung
di
Al-Quran?

Pelik ya bagaimana orang boleh
berkata
"Aku percaya kepada ALLAH"..tapi
mengikuti jejak langkah syaitan..

Lucu ya.. Kita mampu mengirim
ribuan "joke"
melalui e-mail dan dalam sekelip mata
ia
mampu
tersebar seperti tersebarnya api
tatkala
ada
minyak...
Tapi apabila kita mulai mengirim e-
mail@pesanan
tentang ALLAH,orang akan berfikir 2
kali
untuk
menyebarkannya..

Aneh ya, ketika seseorang yang kita
sayangi memanggil kita, serta merta
kita
datang untuk penuhi panggilannya...
Tapi ketika ALLAH memanggil kita
(azan), biasanya kita akan malas
dengan alasan waktunya masih
panjang..
Aneh kan?
Aneh ya, bagaimana orang begitu
ramai
pada setiap hari Jumaat mengingati
ALLAH...tetapi jadi muslim yang tak
terlihat di sisa minggunya...


ALLAHUAKBAR!!!!

Wednesday, February 9, 2011

Di Mana Cantiknya Seorang Muslimah?

-Gunakanlah pemerah pipi anda dengan kosmetik yang terbuat dari rasa 


"malu" yang dibuat

dari "salon Iman".



-Pakailah "sabun Istighfar" yang menghilangkan semua dosa dan



 kesalahan yang anda lakukan.


-Rawatlah rambut anda dengan "selendang Islami" yang akan



 menghilangkan kelemumur

pandangan lelaki yang merbahayakan.



-Hiasilah kedua tangan anda dengan "gelang Tawadhu" dan jari-jari anda



 dengan "cinta Ukhuwwah".




-Sebaik-baiknya kalung anda adalah kalung "kesucian".

-Bedaklah wajah anda dengan "air Wudhu" nescaya akan bercahaya di



 akhirat.



Renungilah wahai muslimah sekalian...







adD INfo~

MANUSIA BERFIKIR 600X SEHARI


1 minit =15-20 kali bernafas


Kurang daripada 15-20 ialah pernafasan dalam keadaan baik


Jika lebih adalah pernafasan lemah


                                    HEBAT LA!!!!!!!!!
I HEAR....I FORGOT
I SEE.....I REMEMBERED
I DO.....I UNDERSTAND

Tuesday, February 8, 2011

KETENANGAN DAN KEBAHAGIAN adalah hembusan dari langit,
Diturunkan ke lubuk hati orang BERIMAN.Mereka akan tetap berhati teguh di kala orang dalam KEGONCANGAN.....
                                                                     -Syed Qutb-ButterflyButterflyWhite Roses

Monday, February 7, 2011

Luahan Hati Pada Sang Pencipta

    video
  • Ya Allah....aku merasakan diriku ini terlalau lemah dan aku tidak berdaya untuk menghadapi semua ini....Hanya padaMU aku berharap dan Kau tempat aku mengadu...Ya Allah...aku taw, dalam menempuh hidup ini banyak duri2 dan cabaran perlu aku tempuhi tp kadang2 aku tdk berdaya Ya Tuhan......Ya Rabbi,aku taw, hanya Kau saja yg dpt menyelesaikan segala kekusutan dan kebuntuan yg ada dalm fikiranku selama ini...tiada siapa yg dpt membantuku melainkanMU  Ya Allah...tiap kali aku merintis kesakitan yg menyelubungi diriku, aku sngt memerlukanMU tp bila aku dalm kesenngan aku terus lupakanMU YA Allah,,,,YA ALLAH betapa Hinanya,bodonye dan kejinya aku kerana aku tdk mensyukuri nikmat kabahagiaan yg sebenarnya Engkaulah yg taburkan kedalam diriku ini selama ini...YA Allah ampunkanlah segala dosa yg telah aku lakukan selama ini tanpa aku sedari atau sedar....


                   WAHAI SAHABAT2 YANG KU KASIHI,JADIKAN ALLAH SEBAGAI                                          TEMPAT KITA MERINTIS 

Wednesday, February 2, 2011

Disebalik debaran

aahhh...malasnye aku nak g kelas hari ni....ya allah bantulah aku....(aku terfikir sejenak)ishh mane boleh!!...."rugi la kalau aku xgi kelas hari ni,nati terlepas segala yang diajar oleh lecture kesaynganku pulak(aku memikir seketika)"....tiba2 aku terus bangkit dan bangun dari tempat yang paling aku susah untuk melepaskannya(sambil memujuk perasaanku sendiri) ...beberapa minit kemudian aku pon terus bersiap dgn berpakain baju kurung hijau keayuan dan berbekalkan perasaan rindu,,,aarrhhh...aarrhhh...letihnye naik tangga ni,harap2 berat badan aku turunla cikit walaupun xbanyk(sambil naik tangga aku berbicara dengan hatiku sendiri)...eehhh...rupe2 nye dah pukul 8.10 pg,,,aku terlewat 10 minit la ni..dengan perasaan yang bimbang aku terus masuk dan duduk tanpa rse segan silu....selepas itu aku pon terus mngeluarkan buku yang dibawa tadi....setelah beberapa minit tiba2 hatiku berdebar kencang,sbnrnye aku pon hairan jugak knpe hatiku asyik berdebar je...ishh..ishh...agak2 knpe ek?(aku mengajukan solan itu pada diriku sendri yang pastinya tiada jawapan)...."ehh..ina, knpe dngan kau ni senyap je aku nmpak?kau ade problem ke?share la dengan aku if kau ade problem"..tnya farah...mm...xde la farah aku xsihat cikit je ni,...mafkan aku farah sbb terpaksa tipu kau,sbnrnye aku xnak kawan aku bimbng(luahan perasaanku pd hatiku) ...tiba2 aku terpandang jam ditanganku ternyata jam telah menunjukkan pukul 10.45 pg...dalam beberapa minit ag nak pulang ke hostel..tik.tik.tik..jarum jam pon telah berdiri tegak pada angka 11 pg,jd aku dan kawan2 yang lain perlahan2 mengemas buku dan bersedia untuk pulang ke hostel masing2...sambil aku mengemas buku,farah menyapa...ehh ina jom aku belanja kau makan pahtu kita pergi makan dekat taman sbb lama dah kita xbermesra mcm dulu...(aku memikir sejenak)eh knpe dengan farah ni tiba2 nak belanja aku makan dan ajak pergi taman pulak tu...biasanya bila aku ajak,xpernah dia nak ikut....
mmm...farah soryla aku banyak keje ni ,kalau kita pergi hari lain je bleh x? alaa...ina, hari ni je aku ade masa,mybe hari lain aku busy kot...xpelah kalau kau nak pergi jgak kau pergilah sorang sbb kan aku dah ckp aku bnyk keje...jwb ina dengan nada suara yang marah...(farah pon jwb dengan nada yang sedih,sayu dan pilu)xpelah kalau kau xnak pergi aku xnak paksa,aku pergi sorang je la....aku pon mengambil keputusan untuk pulang ke hostel  dan farah tetap ingin pergi ke taman smbil mmbawa makann..semasa aku bru start  berjln tiba2 tepikir knp farah nak sngt2 pergi ke taman...dalam beberapa langkah berjalan aku terdengar bunyi dentuman yg agak kuat rupanya2 berlaku kemalangan...tanpa berfikir panjng aku terus menuju ke tempat itu...MASYALLAH....alangkah terkejutnya aku rupe2nya kawanku farah yg dilanggar oleh sebuah kereta myvi..aku pon pergi menghampirinya dan duduk disisinya..aku memngil farah...farah...(sambil aku menangis)farah!!! jgnlah kau tinggalkan aku seorng diri disini kerana aku tiada tempat lagi untuk aku mengadu..ina,,,sbnrnya aku pon terlalu berat untuk meningalkanmu seorang diri(luahan farah terhadap ina)...,aku pon sngt syng kpdamu ina dan kau xpernah mnyakiti aku walaupun sdikit...engkaulah shbt baikku buat slamnya(luahan ina terhdp farah)..selepas itu bberapa saat kemudian farah pon telah menghembus nafas buat kali terkhir....dan aku xsempt nak meminta maaf dgnya krn aku telah mnyakiti perasaanya dan tdk penuhi permintaannya buat kali terakhir...hatiku merasekan ini lah satu penyesalan yang amat besar bagiku dan aku tak kan memfkan diriku buat selamanya...Ya Allah kau tempatkanlah shbatku ini ditempat yg paling tinggi disisimu(syurga)...
Betapa indahnya alam ini yang diciptakan oleh Kekasih Hatiku iaitu Tuhan yang MAHA AGUNG yang telah memberi nafas untuk aku hidup supaya aku dapat mengenali dan merasakan hakikat  sebenar kehidupan  .. .....