Tuesday, April 19, 2011


          MEMORI KOTAK LUKA…..
Duhai teman    
Aku kesedihan….              
Aku kesepian….
Aku kesunyian….
Aku kesedihan kerana kehadiran kau dalam hidupku tiada lagi….
Aku kesepian kerana tiada lagi gurauan antara kau dan aku….
Aku kesunyian kerana tiada lagi bicara hati antara kau dan aku….
Aku rasa diriku ini tidak bermakna lagi buat mu….
Aku tahu….diriku tak sehebat teman yang lain
Aku tahu….diriku tak sebaik teman yang lain
Aku tahu….diriku tak sepandai teman yang lain
Tapi aku cuba untuk menepis perasaan itu kerana aku masih mempunyai ALLAH sebagai peneman hatiku….Tapi….aku ada sebentuk hati dan perasaan yang dahagakan kasih sayang dari seorang sahabat  yang bergelar teman….dan jugak tempat untuk aku meluahkan segala keresahan hati ini…
Duhai teman
Segala kesedihan….
Segala kesepian….
Segala kesuyian….
Yang telah hadir dalam hidupku selama ini telah ku kunci dan telah kusimpan ia didalam sebuah kotak
Memori luka dan ku biarkan ia berlalu pergi dibawa arus pantai yang bergelora dengan tiupan angin yang kencang….aku biarkan ia pergi kerana aku tidak sanggup lagi menanggung segala kesakitan dan keperitan yang selama ini ALLAH telah mengujiku...
Duhai teman
Segala kepahitan yang kurasakan dulu telah hilang entah kemana…
Kini….kebahagiaan yang kurasakan….
Ya Allah….aku amat bersyukur kepadaMu kerana hubungan yang suram selama ini kembali bersinar…kerana Kau telah mempertemukan aku dengan PERMATA2 yang sangat berkilau dan amat berharga buatku….Ya Allah…inilah PERMATA2 yang kucarikan selama ini dan telah dikembalikan ke pangkuan hatiku….walaupun kepahitan itu datang kembali tapi ia dapat dikikis  sikit demi sedikit kerana PERMATA itu lebih bercahaya dari segala galanya…Insyaallah ukhuwwah yang telah terjalin ini akan kekal selamanya kerana ia terbina diatas jalanNYA….UHIBBUKUM FILLAH

DUHAI TEMAN…”DIKAULAH SEBENARNYA PERMATA DIHATIKU”
 

6 comments:

  1. Duhai sahabatku maafkanlah diriku ini andai kate diriku ini ade melukakan drimu.... Dlm kesibukan mngejar ilmu di alam kampus ini kadang2 ku terlupa akan dirimu.. Maafkanlah driku ini kerna ku hanya insan yang hina di dunia ini, duhai sahabat ketahuilah bahawa ku amat mnyanyngimu dan ku mhon agar persahabatan ini berakhir hngga ke akhir hayatku.... ku mndoakan mga dirimu drhmati Allah selalu.... ketahuilah ku amat mnyanyangimu kerna dikau adalah sahabat terbaikku selama-lamanya... luv u...

    ReplyDelete
  2. syukron temanku....aku amat hargai ape yg telah dikau lakukan terhdp diriku slama ini...usahlah kau risau,sgala kelemahan dikau akan ku ukir diatas pasir pantai tp kebaikanmu akan ku ukir diatas batau permata....uhibbuki fillah abadan abada...

    ReplyDelete
  3. hehehehe. jiwang raga nye sohabat sohabatku nim.. hehehe .. sastera semuanya.. hehe

    yah pom syg anda semua. kikikikii

    ReplyDelete
  4. Afiqah:thnks kerna sudi mnerimaku sebagai sahabatmu,.... moga kita smua kan mndapat kberkatam dan rahmatNya.. amin...
    Syamilah: biase la ya...... jiwa sastera ke????
    heheheh.... ain pun syang yah jgak...

    ReplyDelete
  5. s y athu.. sy lah permata hatimu ~lalallala

    ReplyDelete
  6. mm....smua shbt yg sy knl ialh permata buat sy.....

    ReplyDelete