Wednesday, January 11, 2012


                                        Kenapa ia hadir

Diperjalanan senja
Aku mencari lorong-lorong sunyi
Yang suram cahayanya dan sepi suaranya
Demi mencari sedikit ketenangan

Aku terhenti sekejap
ditemani sekeping
Hati yang meronta kegelisahan
Kesakitan yang tidak lagi tertahan

Difikiranku bermain 1000 persoalan
Kenapa ia hadir?
Kenapa ia terjadi?
Kenapa ia berlaku?
Itulah pertanyaan yang tiada jawapan

Ingin sesekali aku meloloskan diri
Dari segala persoalan,pertanyaan
Yang sering berputar dibenak fikiranku
Yang telah menggangu hidupku

Disebabkan ia aku begini
Hidupku tidak lagi seceria dulu
Dihadapan cermin aku penghibur
Tapi disebalik cermin aku tersedu
Kesedihan,kehampaan,kesepiaan


Ya Allah..
Matikanlah permainan ini
Bawalah ia jauh dari hidupku
Aku mahukan kebahagiaan
Usahlah ia menjadi penyebab aku
Gagal dalam membentuk
Sebuah kehidupan yang bahagia
Buatku,keluargaku dan orang disekelilingku





1 comment: